I ove godine Four River Festival nastavlja s edukacijama! S obzirom na to da se još uvijek nalazimo u čudnim vremenima, predavanja smo prilagodili epidemiološkim uvjetima, te su naši gosti, ali i profesori srednjih škola, imali priliku sudjelovati na četiri edukacije, na nekima uživo, a na nekima online. U prošlom broju DuB-a predstavili smo prva dva predavača, a sada vam donosimo i preostale dvije edukacije!
ALJOŠA ĆERANIĆ – Prvi film nakon pandemije
Aljoša Ćeranić, filmski producent, u Karlovac je došao predstaviti film Lihvar. Na filmu je surađivao s bratom, redateljem Nemanjom Ćeranićem, te su uz odličnu ekipu uspjeli snimiti prvi srpski film nakon pandemije. Ana Đordić održala je razgovor s Aljošom, u kojem nam je otkrio kako je od profesionalnog košarkaša postao filmski producent, kako su uspjeli snimiti film u četrnaest dana te koji su mu sljedeći projekti.
– Uvijek me, kad sam radio na manjim setovima s bratom, zanimalo tko je glavni čovjek, tko je vođa, i onda sam saznao da je to producent. Raspitivao sam se o tome što znači biti producent i zašto je njegova uloga važna. Produkciji me privukao taj adrenalin koji dolazi s poslom, kako naći novac za projekt, pročitati dobar scenarij, napraviti dobru priču i prodati proizvod, što je zadnja stanica svakog projekta.
Aljoša nam je otkrio da bi u budućnosti i sam volio voditi razne edukacije, a o tome što je najvažnije da jedan budući producent nauči, rekao je sljedeće:
– Da bih nekoga naučio poslu, nije dovoljno da samo pričam o tome. Volio bih da zainteresirani dolaze kod nas na set pa da im ja pokazujem što se na snimanju događa, kako film nastaje, što tko radi… Producent mora znati, kad čita scenarij, zašto bi ta priča mogla biti zanimljiva i važna. Također, svi koji se žele baviti ovim poslom, moraju gledati puno filmova; i one dobre, i one loše, jer iz svega se nešto može naučiti.
ANA ĐORDIĆ – Model filmske edukacije u srednjoj školi
Ana Đordić dugogodišnja je prijateljica Four Rivera i članica selekcijske komisije, a ove je godine održala i predavanje za profesore pod nazivom Model filmske edukacije u srednjoj školi, čije je glavne elemente sažela i za čitatelje DuB-a:
– Edukacija je namijenjena srednjoškolskim profesorima, uglavnom su to profesori hrvatskoga jezika, ali zapravo mislim da bi moglo biti zanimljivo i drugim nastavnicima, barem onima koji predaju humanističke predmete. Riječ je o ključnim dijelovima moje doktorske disertacije, koja se zove Uspostavljanje modela filmske edukacije u srednjoj školi, tako da u ovoj radionici Model filmske edukacije u srednjoj školi pokušavam nastavnicima dati, pokazati i objasniti rezultate svog istraživanja, rezultate doktorskog rada, razgovarati s njima o filmskoj pismenosti, o tome zašto se ona razlikuje od medijske pismenosti i po čemu, zašto je važna i zašto film treba biti jedan od nastavnih predmeta u srednjim školama. U Republici Hrvatskoj trenutno je ukupno devet srednjih škola s predmetom filmske pismenosti, koji je posvećen filmu i u kojem se film tretira kao umjetnost. Uz to postoje programi medijskih tehničara u strukovnim školama koji se bave stvaranjem audiovizualnih sadržaja, ali više iz tehničkog aspekta nego iz perspektive pristupa filmu kao umjetnosti. Nadam se da će ova edukacija motivirati profesore da i sami uvedu filmsku nastavu u svoje škole.